Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dieta nisko-węglowodanowa Pierre'a Dukana
#1
Dieta nisko-węglowodanowa Pierre'a Ducana jest dobrą okazją nie tylko do utraty wagi, ale także do utrzymania jej w normalnym zakresie. System nie nakłada ograniczeń na ilość jedzenia spożywanego w ciągu dnia, więc uczucie głodu lub winy za każdy dodatkowy kawałek nie będzie prześladować osoby stosującej dietę Dukana do odchudzania. Jednak Twoja codzienna dieta będzie musiała zostać zmieniona, kładąc główny nacisk na produkty białkowe.

Oprócz 100 produktów dopuszczonych do spożycia, podczas diety i po jej zakończeniu należy również wprowadzić otręby owsiane do menu. W pełni zastępują jeden posiłek, zapewniając uczucie sytości, przyczyniają się do obniżenia poziomu cholesterolu we krwi i łagodzą zaparcia. Z otrębów można gotować owsiankę, piec chleb, hodować je w nisko-tłuszczowym kefirze.

Dieta Dukana polega na całkowitym wyeliminowaniu z diety tłuszczu, oleju i majonezu. Wszystkie produkty najlepiej gotować, piec w piekarniku, przygotowywać na grillu lub patelni nieprzywierającej. Zamiast oleju roślinnego lub majonezu do sałatek używa się soku z cytryny.

Dieta Dukana jest jedną z najpopularniejszych metod odchudzania na całym świecie. Opracował ją dr Pierre Ducant, znany dietetyk z Francji. Można narysować analogię między dietą Dukana a "dietą Kremla", ponieważ obie opierają się na niskim spożyciu produktów węglowodanowych. Dieta Dukana to cały system odżywiania, który został zaprojektowany tak, aby trwał wystarczająco długo.
Woda. Jej dziennie spożycie powinno wynosić co najmniej 2 litry.
Spacer. Każdego dnia musisz spędzać czas na świeżym powietrzu. Spacer powinien trwać co najmniej kwadrans.
Otręby owsiane. Ten produkt powinien być obecny na stole codziennie.
Ćwiczenia rano są warunkiem utraty wagi.





Program odchudzania jest podzielony na 4 etapy. Każdy z nich wymaga spełnienia określonych wymagań i zaleceń.

Istnieją jednak ogólne zasady, których należy przestrzegać, bez względu na to, na jakim etapie jest dana osoba:

Pierwszy etap diety Dukana

Pierwsza faza diety Dukana nazywa się "atakiem". Jest najkrótsza w czasie, ale wystarcza do aktywacji procesu rozkładu tłuszczów. Czas trwania ataku zależy od liczby zbędnych kilogramów, których chcemy się pozbyć. Na przykład, jeśli różnica między Twoją rzeczywistą a idealną wagą jest mniejsza niż 10 kg, zajmie to tylko 3 dni, a przy nadwadze 10-20 kg faza ataku potrwa 3-5 dni. Aby schudnąć 20-30 kg, musisz przestrzegać wszystkich warunków diety 5-7 dni, a ponad 30 kg - od 7 do 10 dni.

Samodzielne zwiększenie czasu trwania tej fazy nie jest zalecane, ponieważ ciało już doświadcza silnego stresu. Ponadto przez cały etap możesz niepokoić się silnym pragnieniem, ale jest to naturalny proces. Aby lepiej oczyścić organizm i uzupełnić płyny, należy codziennie pić do 2 litrów czystej, nie gotowanej wody. W ustach może pojawić się nieprzyjemny smak, a także zapach z ust, ale wkrótce minie.

W pierwszym etapie dozwolone jest spożywanie tylko pokarmów białkowych – ryb, mięsa, jaj, niskotłuszczowego twarogu. Z asortymentu mięsnego najlepszą opcją byłaby wołowina, cielęcina, królik. Wieprzowina i jagnięcina nie nadają się do diety, ponieważ zawierają dużo tłuszczu. Skorupiaki i można spożywać z innymi owocami morza, nie ma ograniczeń dla ryb. Nadaje się do tej fazy i mięso drobiowe, z wyjątkiem kaczki i gęsi, a także podrobów drobiu.

Z produktów mlecznych preferuj niskotłuszczowy twarożek, kefir, jogurt, mleko w proszku. Dodawaj przyprawy, sól i czosnek umiarkowanie i do smaku. Ilość otrębów owsianych w fazie ataku wynosi do 1,5 łyżki dziennie. Jeśli chodzi o aktywność fizyczną, jest to tylko mile widziane, przydatne są również piesze wycieczki do 20 minut dziennie.

Drugi etap diety Dukana


Rejs” lub „Alternacja” różni się od ataku tym, że w menu wprowadzane są wszelkiego rodzaju warzywa i dania białkowe na przemian z białkami i warzywami. Jedzenie warzyw, które zaleca Pierre Dukan, najlepiej stosować co drugi dzień, ponieważ jest to bezpieczniejsza opcja dla organizmu niż 2 dni po 2 lub 3 dni po 3. Ten etap utraty wagi jest dłuższy w czasie - od dwóch miesięcy do sześciu miesięcy, ale po jego zakończeniu Twoja waga będzie idealna.

Dozwolone są pomidory i ogórki, rzodkiewki, fasolka szparagowa, każdy rodzaj kapusty, warzywa, cukinia, dynia i tak dalej. Wyjątkiem są warzywa zawierające dużo skrobi lub oleju w swoim składzie, przede wszystkim ziemniaki, oliwki, rośliny strączkowe (z wyjątkiem fasoli szparagowej). Buraki i marchewki są również lepiej ograniczone, ponieważ zawierają dużo cukru. Wszystkie warzywa można spożywać świeże, gotowane, duszone i pieczone, smażone potrawy nie są mile widziane.

Ilość otrębów owsianych na etapie "rejsu" wzrasta do 2 łyżek dziennie, woda pozostaje w tej samej dawce-do 2 litrów. Jeśli często martwisz się zaparciami, zmniejsz spożycie otrębów do 1 łyżki stołowej. Jeśli chodzi o spacery pieszo, tutaj ich czas trwania wzrasta do 30 minut dziennie. Jeśli dokładnie zastosujesz się do wszystkich zaleceń Pierre'a Ducana, na wynik nie trzeba będzie długo czekać, a wkrótce będziesz mógł zaimponować wszystkim  swoją idealną figurą.


Trzeci etap diety Dukana

Trzecia faza diety Dukana nazywa się "konsolidacją". Podczas niej uzyskany wynik jest utrwalany, a czas trwania fazy zależy od liczby zrzuconych kilogramów w poprzednich etapach. Na każdy kilogram, który minął, przeznacza się 10 dni, co oznacza, że jeśli na przykład pozbyłeś się 10 kg, faza konsolidacji potrwa 100 dni.

Zakres dozwolonych produktów na tym etapie znacznie się rozszerza, a dietę uzupełnia się w chleb pełnoziarnisty (do 100 g dziennie), owoce (do 200 g dziennie), z wyjątkiem bananów, winogron i wiśni zawierających duże ilości cukru. Teraz kilka razy w tygodniu będziesz mógł sobie pozwolić na mięso jagnięce lub wieprzowinę, twarde sery o różnej zawartości tłuszczu.

Podczas gdy produkty skrobiowe - kukurydza, ryż, makaron, ziemniaki i inne – są dopuszczalne tylko w postaci 2 porcji tygodniowo, ale zapewniona jest prawdziwa uczta, tj. włączenie do menu dowolnego dania (nawet najbardziej kalorycznego) dwa razy w tygodniu, w jednym z porannych lub obiadowych posiłków. Jednak takie "święta" nie powinny iść z rzędu, lepiej jest je stosować naprzemiennie w regularnych odstępach czasu. Raz w tygodniu, na przykład w środę, wskazane jest spożywanie tylko pokarmów białkowych (białek).



Czwarty etap diety Dukana

Czwarta faza nazywa się "stabilizacją", a jej czas trwania zależy od twojego pragnienia (przynajmniej przez całe życie). W tym okresie, kiedy nie jest już konieczne ścisłe przestrzeganie diety, otręby owsiane są nadal używane codziennie, ale już w ilości 3 łyżek stołowych, woda-do 1,5 litra dziennie. Aktywny styl życia i ćwiczenia pomogą Ci znacznie łatwiej utrzymać wagę na odpowiednim poziomie.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości