Dieta Keto

                                  Co to jest dieta KETO?

                                                         Dieta katogeniczna zalety i wady:

Dieta ketogeniczna( Keto) to dieta niskowęglowodanowa. Cechą tej diety jest wykorzystanie przez organizm energii ketonowej. Keton jest wytwarzany w wątrobie. Równolegle obserwuje się produkcję insuliny i glukozy w organizmie.

Glukoza jest głównym źródłem energii w ludzkim ciele. Insulina jest rodzajem regulatora cukru we krwi. I właśnie z powodu ważnej roli glukozy jako energii występuje magazynowanie tłuszczu. Innymi słowy, podczas spożywania węglowodanów organizm wykorzysta glukozę jako główne źródło energii. A przy ich braku organizm przechodzi w stan tak zwanej ketozy.

Ketoza-proces polegający na funkcjonowaniu organizmu przy niewystarczającym spożyciu pokarmu. W takim przypadku Ketony będą wytwarzane z wolnych kwasów tłuszczowych pochodzących z zapasów tłuszczu w wątrobie.

Ketony są alternatywnym i uniwersalnym źródłem energii, dlatego głównym celem diety ketogennej jest wejście ludzkiego ciała w stan metaboliczny. Osiąga się to po prostu przy zmniejszonym spożyciu węglowodanów.

Ciało zaczyna używać ketonów, gdy spożycie tłustych pokarmów wzrośnie, a spożycie węglowodanów zmniejszy się. Pewna ilość ketonów ma korzystny wpływ na stan organizmu człowieka..

                                                                      Zalety diety KETO:

- utrata masy ciała związana z wykorzystaniem jako energii tłuszczów;
- obniżenie poziomu cukru we krwi (skuteczne w leczeniu cukrzycy);
- zwiększenie wydajności, ponieważ Ketony są doskonałym źródłem energii dla mózgu;
- kontroluje uczucie głodu, ponieważ tłuste jedzenie jest bardziej kaloryczne;
- kontrola ciśnienia krwi;
- insulinooporność;
- poprawa stanu skóry (możliwe zmniejszenie ilości trądziku i wyprysków);
- zauważalna poprawa nastroju, pojawienie się poczucia lekkości.

                                                                Jakie pokarmy należy spożywać?

Konieczne jest staranne sporządzenie listy pokarmów, które należy spożywać w diecie ketogenicznej. Należy wziąć pod uwagę fakt, że przy większym ograniczeniu węglowodanów organizm szybciej przejdzie w stan ketozy.
Należy nadal ograniczać węglowodany, jedząc więcej produktów o wysokiej zawartości tłuszczu i białka, takich jak warzywa, orzechy, nabiał, ryby. Konieczne jest ograniczenie spożycia węglowodanów, takich jak pszenica (chleb, bułki, makaron, płatki zbożowe), skrobia (ziemniaki, fasola, rośliny strączkowe). Ostrożnie należy spożywać awokado i jagody.
                                                   
                                                         W diecie ketogenicznej nie zaleca się spożywać:  

- zboża-pszenica, kukurydza, ryż, owies, jęczmień perłowy, semolina i inne zboża;
- cukier-miód, syrop klonowy, agawa itp.;
- owoce: jabłka, banany, gruszki, mandarynki, winogrona, pomarańcze, figi, itp.;

                                                          Zalecane przy diecie ketogenicznej:

- różne rodzaje mięsa-ryby, wołowina, wieprzowina, jagnięcina, drób;
- warzywa: szpinak, kapusta, koperek, pietruszka, rukola, sałata;
- produkty mleczne o wysokiej zawartości tłuszczu— Sery twarde, śmietana, masło, śmietanka, twarożek, kefir;
- tłuszcze roślinne: olej kokosowy, oliwa z oliwek, lniany, konopny, słonecznikowy, kukurydziany itp.

Należy pamiętać, że dieta ketogenna jest dietą o wysokiej zawartości tłuszczu, umiarkowanej ilości białka i bardzo niskiej zawartości węglowodanów. Względny stosunek białek, tłuszczów i węglowodanów w takiej diecie powinien wynosić odpowiednio: 25%, 70% i 5%.
Białko musi być spożywane w wymaganej ilości, uzupełniając w ten sposób kaloryczność uzyskaną z tłuszczów w ciągu dnia.

                                                       Jak rozpocząć dietę ketogeniczną?   
       
   Najpierw musisz przygotować ciało. Około miesiąc przed rozpoczęciem diety zaleca się zmniejszenie spożycia węglowodanów w żywności. Należy ograniczyć spożycie produktów słodkich i mącznych. Następnie zaleca się spędzić dzień postu, aby pozbyć się szkodliwych substancji (różnych toksyn, produktów przemiany materii) w organizmie. Aby to zrobić, musisz pić dużo wody i zmniejszać zawartość kalorii w żywności, jednocześnie zwiększając wielokrotność jej spożycia.

                           Jak wejść w ketozę? Istnieje kilka podstawowych zaleceń, które pomagają wejść w stan ketozy:

1.Przede wszystkim jest to ograniczenie spożycia węglowodanów.
2.Po drugie, ograniczenie spożycia białka, ponieważ jego nadmiar może prowadzić do zmniejszenia ketozy.
3.Picie więcej wody. Woda pomaga aktywować procesy metaboliczne w organizmie i wyzwala eliminację toksyn.
4.Rezygnacja z przekąsek. To ograniczyć wahania ilości insuliny w ciągu dnia i przyspieszy proces odchudzania.
5.Sport. Aktywna aktywność fizyczna wraz z dietą pomoże znacznie szybciej osiągnąć pożądany rezultat.

 Jak zrozumieć, czy ciało jest w ketozie, czy nie? Istnieje kilka znaków, których zbiór wskazuje na początek stanu ketozy:

- częste oddawanie moczu. Acetooctan/Aceton to ciało ketonowe, jest również wydalany z moczem, co prowadzi do częstszych wycieczek do toalety u początkujących;
- suchość w ustach. Częste oddawanie moczu prowadzi do suchości w ustach i zwiększonego pragnienia;
- zapach z ust. Aceton jest ciałem ketonowym, które jest częściowo wydalane przez oddychanie. Może ostro pachnieć jak przejrzały owoc lub zmywacz do paznokci;
- zmniejszenie uczucia głodu i zwiększenie energii.

Więcej na temat diety ketogenicznej można przeczytać na stronie (link) : Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego PZH – Państwowy Instytut Badawczy

Suplementacja przy diecie KETO

Suplementy KETO
Suplement Keto
Keto Actives

Producent informuje: Keto Actives to suplement diety wspierający odchudzanie, polecany w szczególności osobom będącym na diecie ketogenicznej. Zawiera 8 składników połączonych w jeden niezawodny środek, który wspomaga redukcję tkanki tłuszczowej oraz przeciwdziała jej magazynowaniu. Ponadto Keto Actives ułatwia utrzymanie prawidłowego poziomu cholesterolu oraz glukozy we krwi. Suplement rekomendowany jest także osobom z nadmiernym apetytem, gdyż zawarte w produkcie ekstrakty i minerały zmniejszają łaknienie....Czytaj więcej na stronie producenta

Suplementy Keto
NuviaLab Keto

Informacje ze strony producenta: NuviaLab Keto to wieloskładnikowy suplement diety wspierający kontrolę wagi w trakcie stosowania diety ketogenicznej. Dedykowany jest on osobom, które chcą zrzucić zbędne kilogramy, stosując dietę wysokotłuszczową. NuviaLab Keto wspiera redukcję masy ciała, dodaje energii, wspomaga metabolizm tłuszczów oraz stanowi wsparcie w okresie tzw. „keto flu”. Dodatkowo produkt poprawia trawienie oraz pomaga ustabilizować poziom cukru we krwi. NuviaLab Keto to doskonałe rozwiązanie dla osób...Czytaj więcej na stronie producenta

O NAS

Portal internetowy legalnie-suplementy.pl nie jest sklepem internetowym. Na stronie znajdują się wyłącznie linki i opisy wyselekcjonowanych ofert  producentów suplementów diety oficjalnie zgłoszonych do obrotu na terenie Polski. 

ŚLEDŹ NAS

Built with Mobirise ‌

Web Site Maker